Tuesday, July 26, 2011

..Single Ke..

SABTU.. supposly hr aku berehat kat umah.. relaks kan diri.. tp x mnjadi.. ade jek plan yg my mum buat..

My Mum: Abg.. ikut mama jap g yek..

Aku: g mane??

My Mum: teman mama g rumah macik Ruby kat taman Pulai Emas.. dia baru pindah..

Aku: if abg ckp NO, mama still paksa abg jugak kan.. so, abg ikut je la..

Mama trsenyum lebar.. actually, Macik ruby ialah jiran aku mase kte org tggl kat Depoh dulu.. no wonder la my mum sibuk sgt nak g umah baru dia.. ye la, x nak trputus relationship.. So bersiap2 la kami 2 beranak.. as usual, aku la kene bawak kete.. seb bek la Pulai Emas x jauh sgt dr umah.. dlm 20 minit dah leh smpi.. bila smpi Pulai Emas, mncari2 la aku simpang Jalan Emas 2/19.. adoiyai.. mane plak ni??

Aku: Ma.. mane umah aunty Ruby ni??

My mum: la.. abg cari la nama jalan tu.. nnti jumpe la..

Aku: tp dr td jalan, x jumpe2 pun..

My mum: jap.. mama call macik ruby..

so, aku pun parking kete kat tepi jalan.. malas nak menekan pedal minyak.. penat dah ni.. padehal xde la penat sgt.. after mama call, then mama ckp tggu jap.. nnti anak dia dtg amik.. so, kte org pun tggu la kat tepi jalan.. x smpi 5 minit, anak dia sampai.. tp aku xcam muka dia.. my mum sng jek cam muke dia.. maklum la, aku dah lamae x g umah dia.. mama jek yg slalu jumpe macik ruby evry year.. kami pun follow until smpi umah.. smpi jek trus aunty ruby n uncle samad bersalam2 ngan kami berdua..

Aunty ruby: Uish.. dah besar panjang dah kamu ni ejump..

Aku: aik.. kalo saye mengecik nnti x normal plak.. so saya mmbesar la..
(smbil ketawa)

Uncle samad: perangai kamu dr kecik sampai besar mmg x brubah.. ade jek jawab nye..

Aku: hahaha.. eh uncle, td yg pick up ejump n mama tu sape??

Uncle samad: la.. tu kan si Ain.. yg slalu ikut kamu dulu g mane2 jek yg kamu pg..

Aku: Ain?? eh nape mcm budak skolah lg.. supposly dia kan mude stahun dr ejump..
(aku mula pelik)

Aunty ruby: aik.. asal berkerut muka tu.. x prcaya ke??

Aku: hahaha.. xde pape la..

Uncle Samad: pg la jumpe dia kat dalam tu.. Saiful pun ade kat dalam..

Aku: ye la..

Aku biar kan uncle, aunty n my mum bebual kat luar.. aku masuk dlm dan berborak ngan Saiful(abg ain).. mcm2 kte borak2 kan.. x lama past tu muncul ain bawak kan air..

Saiful: hah Ain.. asal x join bebual kat sini.. x knal ke?? ejump la..

Ain: kenal la.. saje jek duk dapur.. tgok abg n abg ejump rancak bebual, malas la adek nak kacau..

Saiful: la.. join la skali.. bukan nye org len.. ejump la..

Aku: hahaha.. dia malu la tu..
(aku mencapai air teh panas yg Ain bawak)

Saiful: malu ade makne la tu.. hahahaha..

Ain: abg jgn nak menambah2 plak..

Saiful: eleh.. meh la duk sini.. ejump ni single.. bukan nye ade sape nak marah.. kalo dulu, blum disuruh kamu dah pg cari ejump kat umah sblh.. asyik berkepit jek..

Hah.. tu dia.. perkataan yg aku plg x suke sudah keluar dr mulut saiful.. "single".. aku mmg malas nak dgr prkataan ni bcoz nnti kan panjang la cter nye.. mcm2 leh jd..

Ain: ye la tu single.. ntah2 awek merata2..

Aku: hahaha.. kalo awek merata2, xde la i dtg today.. msti dah berkepit ngan awek..

Saiful: btul ckp ejump tu..

Ain: dah2.. no more.. story bnde laen plak..

Saiful: hahaha.. malu la tu..

Nmpk riak kurang senang ain mase saiful ckp cam tu.. aku pun mula menukar topik.. tp Saiful still ngan topik tadi..

Saiful: ejump tu single la.. ape salah nye..

Ain: ye la tu.. btul ke single??
(Ain tujukan persoalan kat aku)

Aku: if i said dah ade GF??

Ain: ade bagus n ade x bgus nye..

Aku: ....
(trdiam seketika..)

Saiful: aik.. laen macam jek bunyi nye.. nape tu??

Ain: ye la.. bagus la kalo dah ade GF.. umur pun dah meningkat, abg ejump pun dah besar panjang.. dah elok sgt la kawen.. tp yg xbgus nye, Ain melepas la.. x dpt nak tackle abg ejump..

Saiful terus tergelak.. dia trus mnjerit mmbritahu kat Uncle Samad ape yg Ain ckp tadi.. aku plak, hnye trdiam seribu bahasa.. actually aku terkjut dgr jwapan tu.. hbes kte org berdua terus mnjadi bahan utk uncle, aunty n my mum.. hahahaha..

1 comment:

mizzbutterfly said...

Assalammuailaikum Kamu...:) orang teringin nak datang sini... so here i come !!!and seriously...orang rase kamu tak kan baca this comment dalam jangka masa terdekat ni...moga ALLAH gerakkan hati kamu untuk baca this comment...and if kamu baca this comment please tgk date yek ?;) saje je la... i just miss my old time with you...and i know look like i'm to stupid :( if one day I die before i get married,,,please ask my bibik Fairuz Huda... orang ada buat one small blue diary...and dalam diary tu will story dari day one i know you...till 30th april 2011...last day orang nampak kamu kat BBB :) the diary still ada kat orang...in case orang tak panjang umur..i want u to read that diary. ok orang dah start talking nonsense again...hahahaha...
everyday orang ask ALLAH to give Mohd Norizzam Esa a good healthy... a big happiness and lindunglan Izzam walau dimana jua dia berada. Moga ALLAH perkenan doa orang. itu je satu rasa yang ALLAH bagi pinjam untuk orang rasa dekat dengan kamu... seriously I'm not begging you to love me...na..na..na.. please... Mohon Allah terusan beri hidayah dan petunjuk untuk orang redha dengan takdir dari DIA... InsyaALLAH... :) Hope someday i will meet you... and orang still counting bila masa ALLAH nak jumpakan kita lagi...
as always i said... kamu take care and I MISS YOU ;)

by O.R.A.N.G
-Wanyrashid_04052013_1.00am_rawang-