Saturday, October 30, 2010

kate x leh, tp nape leh plak

hr cuti ritu, balik jb jap.. pergh!!! melepaskan rindu ngan org2 kat JB.. merayap x tntu hala dr kul 10 pg until 3 pg.. gler puas merayap.. mcm2 r aku buat 1 hr tu.. mase nak tggu muvie start, aku pun berjalan menuju ke kedai makan.. singgah la 1 gerai ni, mmg kaw la char kuew tiaw dia.. sblh kedai ni, ade kedai chinese food.. aku trnmpk ade 1 family ni, anak dia mmg kuat bercakap.. mcm2 dia tnye kat father n mother dia.. ade 1 soklan yg menarik minat aku utk dgr jwpn from father dia:

Son : Pa.. is there any non-halal food here??

Father : Ada jugak..

Son : OIC.. How can we know that food x halal??
(sambil memanjat meja)

Father : 0o0o0o0.. that only for muslim.. for us, its ok

Son : OIC.. Pa, can we eat pig??
(agak kuat nada pertanyaan budak ni.. smua org pandang family ni)

Father : Cannot la my dear.. cakap slow sikit la.. org pandang nnti kalo ckp kuat2..

Son : oh ok.. just now, i saw that uncle eat that
(sambil tunjuk kan tgn kat sorg uncle ni)

Father : no la.. that is not pig, that is pork??
(dgn muke x bersalah)

Son : what de different??

Father : pig is someting yang kita x sembelih lagi.. pork tu dah sembelih..

Son : 0o0o0o0o0
(sambil menggangguk tanda paham)

After mendengar perbualan tersebut, aku pun ketawa berdekah2.. ape la ayah budak ni, saje jek belit kan kepala hotak anak dia.. kan same jek pig n pork tu.. sian budak tu, dipermainkan oleh ayah dia.. wakakakakaka.. sengal tul ayah dia ni..

No comments: